#tc_civictechlab | Protocol & Core organitation

Hi everyone.

I’ve created this thread to share the main issues about this tematic circle the “CivicTech Lab”.

• CivicTech Lab is a glocal, open and distributed research lab aims to promote civic technology in process that involved digital tools, human structures and territory which was born brought about the Glocal Camp.

• The slack channel is: #tc_civictechlab

• In order to be coherent and make easier to follow the discussion between slack and discourse, I suggest that the protocol to create new threads is to have the same protocol as it is in slack, that means: #tc_civictechlab | thread” in this case, as you can see #tc_civictechlab | Protocol & Core organitation”

• In this link you will find the civictech lab folder in drive: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B6v7-Yc771u-M2lhdlhyMDZiV1E

• The team by now is form by:

**Coordinators: @pascual_pg; @Paul-Marie
**Work-Team: @ urbanohumano ; @ skotperez

Feel free to join to us, share your thoughts about this lab, whatever it is, and of course ask about any question that you might have.

**Civic Factory Fest: What is going to be the content of civictech lab in the fest in terms of workshops, internal and external (with other agents involved in the fest)

**Residence Medialab Prado: an specific project that CW is going to begin next september and which you can follow through slack channel: #p_mad_cth_Residencia Medialab or discourse thread: p_mad_civictech_residencia

Keep updated! And share your thoughts!

Great work this protocol and the effort to organize the conversation.

I think is a good idea to use the same terminology and taxonomies here and in slack, but i think is redundant to include #tc_civictechlab in every threat title because it is the category or am i missing anything?

I think in this case it’s redondant too cause the category is very precise. And it’s the same for #CFF | ESCUELA concept, who has got already a category, etc. Perhaps ESCUELA should be a category and should be precise #CFF concept. That mean that ESCUELA is going to be part of other projects in the future. What do you Think ?

@skotperez : we should precise the protocol . Could you open a conversation about it ?

I don´t know about the CFF ESCUELA example that you mention @Archivox_NMonnot, in any case, I wouldn´t be afraid of being redondant, thinking that we are a lot of people, using a lot of tools, differents, … and maybe for us is starting to be comfortable, but I´m thinking on someone who came into the community…and start to look for therads and discussions through slack, discoursse, hangout sessions, drive… =? I think that to have EXACTLY the same name in discourse and channels it would be very useful, but maybe is to much… =?

For instance, in civictech, we can have also some projects, (as the residence project) which has also the category civictech, but in slack is in another channel, so in this case use the name of the channel “#tc_civictechlab” is telling you that is about the civictech lab in general and not about an specific project or anything else.

As I said, maybe is to much…but I think in this cases, be so methodic, use exactly same names and same protocols between slack & discourse, even if we have categories in discourse, it would be useful and save us for headache in the future.

yes in fact we discuss with @Archivox_MBerri and she thinks the same than you @pascual_pg. If you dont know the protocol its easier for everybody. The question was: is ESCUELA will be a futur theme of CW or is it “only” for CFF

For now there is no plan to use ESCUELA for other purpose than this one related with CFF!!

Do you still need this conversation? Do you mean a discourse new topic?

@skotperez @pascual_pg @urbanohumano i don’t think finally a necessity to open a new theme of discourse :slight_smile: If we need to precise a protocol i think we will do it in a conversation about Internal Communication and you are welcome. By the way we have a new Hangout next Monday at 10AM. Can you be there @skotperez?

I think so. Have you got any doc to update myself?

Here is a link to #CW Communication and post of @FrancescoP. We will use this channel for the moment to discuss about internal and external CW Communication for two reaons:

1. For keep the history of CW and engage Wisers that already worked on it in 2015

2. Cause internal and external Communication are linked (also linked with Governance). We are thinking about the way to organise this link : production > transmission > communication.

Hola a todos. Estaréis de acuerdo conmigo que los encuentros presenciales muchas veces son cruciales para los proyectos. El otro día el paso de @urbanohumano por Barcelona me hizo saber de la actividad de #civictech , sobre la #civictech:medialab y demás cosas en que anda este círculo.

Me propongo ponerme al día de Discourse y docs importantes que aunque ya he empezado a leer, todavía me queda hasta poder aportar. Pero me apetece trasladaros ya el alto interés y entusiasmo que ha despertado en mí descubrir este grupo. Os cuento un breve antecedente que tal vez lo explique:

Antes de este hallazgo y también esta misma semana, supe de la siguiente convocatoria
http://medialab-prado.es/article/convocatoria-de-colaboradores-inteligencia-colectiva-para-la-democracia-2016

Me he inscrito a colaborar con uno de los proyectos seleccionados, ya que la propuesta va muy muy en la línea de otro proyecto que presentamos en el primer curso DiseñoCívico (una lástima no haberlo candidatado como proyecto en primer momento… tarde una vez más!) Me pareció que ambos proyectos son altamente hermanables y, también en la línea de valores que leo del CTL, creo que se puede abrir e integrar a personas con intereses y capacidades afines al proyecto.

La herramienta a la que me estoy refiriendo es PARL
[los que no la conozcáis, en la publicación del Curso DC la encontraréis en el marco de Espacios Cívicos/Herramientas, lo linko y traslado texto a editable en este doc:
https://docs.google.com/document/d/145zmZEcreBHP44W-Jomtirrey9Wex_FxXpLQttAM9-k/edit?usp=sharing]

Lo más importante que os quiero trasladar ahora es que, independientemente de si seleccionan la candidatura como colaborador/es de Turnómetro, estaría encantado de poder desarrollar PARL (o cualquiera que sea el nombre que adopte) en el contexto del CTL. Me gustaría saber vuestra opinión sobre la idea de incorporarlo y sobre su posible encaje, ya sea como herramienta independiente o agregando sus funcionalidades a una distinta, nueva o en construcción

Ok ahí lo dejo. Hablamos pronto! A falta de un próximo encuentro presencial (aunque confío en encontraros a algunos en Madrid en noviembre), espero unirme a un próxima reunión en HO

Un abrazo

Alberto

Hola @alberto_C,

Que lindo leerte! Hace tiempo que nos vimos :slight_smile:

Creo que esta genial el proyecto de integrarte a la convocatoria. Un amigo mío, Virgile Deville, encabeza el proyecto Democracy Earth y tengo contactos en Wikipolitica/Kumamoto (Turnometro). Si te interesa, te pongo en contacto.

Te adjunto los documentos sobre cuales estamos trabajando en CTL, si no has tenido el tiempo de mirar el drive. Siguiente la discussion sobre el porqué y como del CTL, hemos decidido de abrir la discusión sobre la misión y visión del Laboratorio a todos los stakeholders de la Civic Tech. La idea es de haber un laboratorio de investigación totalmente abierto (mas en detalles en los documentos de reuniones).

Me encantaría recibir tus ideas sobre el tema!

Lo mejor sería de hacer un hangout sobre el tema pero creo que encaja perfectamente como herramienta/experimento/investigación parte del CTL ;).

Domenico y yo (quizás con @pascual_pg también) estaremos en Barcelona el 26 de Octubre por el OuiShare Fest Barcelona. Sería una buena ocasión de quedar no? @urbanohumano @pascual_pg

Un abrazo,

Paul-Marie

gracias @Paul-Marie !

Sí, cómo no!, pensaba contactar a Eliazar y la gente de Wikipolítica. Lo cierto es que lo mejor hubiese sido hacerlo antes (hoy reuelven las candidaturas a colaborar con ellos en el Taller Inteligencia Colectiva). Pensaba hacerlo igual a puerta fría, pero estaría superbien si me facilitas el contacto. Más allá del Taller IC, como dije, pienso que su proyecto Tech (Turnometro y seguro muchos más) debería entrar en diálogo con el CTL

Barna 26 Oct. grande, nos vemos!!! a ver si tambi´ñen se une @pascual_pg

También estoy pendiente de ver qué finde de noviembre (menudo mes…) voy por Madrid. Lo mejor sería el más caliente de la residencia #civictech:medialab Estaré atento! ayer apenas llegué a ver el final del streaming… mucha gente::clap:clap:!! .
Se aceptan sugerencias :date: para cuadrar también encuentros Madrid-Valencia

hasta pronto!